söndag 31 maj 2009

MORSDAG

nog för att man ger bort presenter på morsdag, den här gången blev det trisslotter, men vad är det egentligen?några lotter, nog är ens mor värd mer ändå?
okej om det nu skulle vara en vinstlott på en sådär en miljon eller något, haha då hade det nog kännts lite mer tillräckligt^^
men 50 kronor? det är ju mindre än vad lotterna ens var värda.
då vet jag att de flesta vill säga; men det är ju tanken som räknas, right?
helt rätt säger jag med, fast jag vet också att man inte menar det när man säger det
så jag vill ge min mamma något lite mer speciellt än några så tråkigt anonymt känslolösa trisslotter som inte ens hade viljan att bli en jätte vinnst. Jag funderade på vad som jag skulle vilja ha om det va min dag och kom på att det inte skulle vara något materiellt. saker är inget som man blir särskillt glad av. jo det blir man , men frågan är om det verkligen sätter sig lika djup i hjärtat och om det berör så mycket? det kom jag fram till att dte inte gör för mig iallafall.
så jag valde något som verkligen skulle sätta spår i mig, en dikt
så den här är tänkt till dig mamma, hoppas att du också skulle sätta något sånt här före något materiellt, att jag tänkte och trodde att jag kände dig rätt





Mamma,Du har lärt mig allting som jag behöver veta.
Jag ska alltid hålla det inom mig.
Du är där för mig för att älska o bry dig om mig,när himlen är grå.
När jag gör något fel är du alltid där för att göra det rätt.
Mamma mamma du äger mitt hjärta.
Din kärlek är som tårar från ett hav.
Jag vill bara att du ska veta att du är
och förblir den bästa.

2 kommentarer:

  1. din underbara mammas mamma...1 juni 2009 kl. 07:01

    Du är bara såååå underbar lilla Lina!!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack min prinsessa!
    Vilken annan mamma har en så underbar dotter som jag har? Ingen- du är och förblir den bästa dotter som finns!

    SvaraRadera